Friday, May 7, 2010

Sudah 20 Tahun?


Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah, Tsumma Alhamdulillah, Alhamdulillah.
Syukur, Sungguh aku bersyukur.
Bersyukur kerana aku masih lagi diberi peluang untuk hidup
Hidup di dunia yang Fana ini.
Syukur kerana aku masih dikurniakan nikmat.
Nikmat yang sungguh besar.
Nikmat Iman dan Nikmat Islam.
Sungguh jika aku ingin menghitung nikmatMU ya Allah.
Tidak aku termampu..

Hari ini 7 Mei 2010 adalah tarikh yang amat bermakna buatku.
Tarikh di mana aku dilahirkan di bumi yang fana ini.
Aku dilahirkan sesuci-sucinya.
dilahirkan dengan fitrah yang suci.
Aku sangat berterima kasih kepada Ummi yang melahirkanku.
Namun bila aku fikirkan. Apa yang telah aku perhabiskan
dengan 19 tahun yang telah berlalu?
Ya Allah, Kau MAha Pengasih dan Penyayang.

Sudah 20 Tahun kah aku?
Benarkah? Ya Allah.
Gembiranya aku bilamana aku masih lagi mampu.
Mampu untuk beribadah kepadaMU, mampu untuk menghirup udaraMU.

Aku Sangat Sayang Abi wa Ummi.
Yang telah menjagaku sejak kecil.
Waktu kecil ketika aku bising, merajuk
dia sabar menahan karenahku.
Dia menjagaku dengan penuh gigih.
Sungguh sayangnya mereka kepadaku.

Ya Allah tempatkan mereka di SyurgaMU ya Allah.

Ya Allah tempatkan aku dan saudara-saudara islam yang lain
di SyurgaMu ya Allah. :)

6 comments:

Bashir IbnDzul said...

sanaah helwaa akh!!

moga diteguhkan iman..!

Hasif Al-Mujahid said...

bashir: syukran akhi.
insyaAllah.

AmirSyafiq said...

slm, akhi. alhmdlh, slmt meninggalkan alam teenager, dh tua dh. slmt menambah 1 lg angka pd jumlah tahun hidupmu. smoga btambah amal seiring meningkatnya umur. Allah slmtkn kamu x3

[amirS] smakin lama kita hidup, semakin dkt kita dgn maut
[amirS] smoga slmt dlm pjlnn menghampiri kematian
[amirS] 2:154 - insyaAllah

hilmi razak said...

smoga enta diteguhkan iman.
thabat dijalanNYA

muhammad bin jaafar said...

salam ukhuwah wa mahabbah.:)

islamic girl said...

salam..em,umur kita sntiasa brtambah dari hari dmi hari..kan?em,dan makin berlalunya hari,smakin dkt la kita dgn ajal kan akhi?sma2 la kita mendekatkn diri kpdNYA dan sentiasa lah mencari cinta dr ilahi..smoga anta sntiasa dalam keredhaanNYA dan smoga hdp anta sntiasa dlm nikmat islam,dan iman ya..amin.amin ya robbal 'alamin.apa2 pn,hepy belated day ye akhi

Post a Comment