Saturday, February 27, 2010

Indahnya Halaqah..





Indahnya HALAQAH..

kawan kata.. HALAQAH membosankan..
saya kata.. HALAQAH menggembirakan..

kawan kata.. HALAQAH memenatkan
saya kata... HALAQAH pembakar semangat..

kawan kata... HALAQAH buang masa..
saya kata.. HALAQAH pengubat luka...

kawan kata.. HALAQAH tak memberi apa2..
saya kata.. HALAQAH membawa seribu makna.. :)..

Rindu sahabat2 se'usrah'..
ada yang dah ke yaman, ada yang hampir ke USA
ada yang dah ke gombak.. tapi still ade di nilai..

Alhamdulilah.. sgt gembira bersama mereka..
Nilainya sebuah HALAQAH, tak dapat diungkap dengan kata-kata
hanya yang mampu merasa dan menikmati
bisa mengetahui dan merungkai segala-gala..

PERIBADI BERZIKIR, Zikir menjadi keperibadiannya, Allah tujuannya,
Rasulullah S.A.W teladan dalam hidupnya, dunia ini pun menjadi syurga
sebelum syurga sebenarnya, bumi menjadi masjid baginya.. rumah, kantor,
bahkan hotel sekalipun menjadi musolla baginya.. tempat ia berpijak, meja kerja, kamar tidur, hamparan sajadah baginya. kalau dia bicara, bicaranya dakwah, kalau dia diam, daiamnya zikir, nafasnya tasbih, matanya penuh rahmat Allah, penuh kasih sayang.. telinganya terjaga, fikirannya baik sangka, tidak sinis, tidak bersimis dan tidak suka membonis.. hatinya subhanallah, diam-diam berdoa, doanya diam-diam,
tangannya bersedeqah, kakinya berjihad,
ia tidak mau melangkah sia-sia, kekuatannya silaturrahim,
kerinduannya tegaknya syariat Allah.
kalau memang haq tujuannya,maka sabar dan kasih sayang strateginya, asma' amanina cita-citanya tertinggi, teragung syahid di jalan Allah dan sungguh menarik, kesibukannya ia hanya asyik memperbaiki dirinya, tidak tertarik mencari kekurangan, apa lagi aib orang lain, hadirilah majlis-majlis zikir, raihlah keperibadian berzikir dengan selalu hadir menikmati hidangan hidayah Allah yakni Zikrullah..~

4 comments:

+akufobia+ said...

indahindih.lepaskan rindu.halaqah la kat JB.

Hasif Al-Mujahid said...

hehe.. insyaAllah.. ana nak halaqah kat JB.. tapi lau takde halaqah.. takkan nak sorang2 je berhalaqah kot?? hehe..

Hazim said...

Halaqah online kn ade..hehe

Al-Mujahid said...

halaqah online?? hehe...
zaman teknologi semakin canggih2 ni kan.. mcm2 boleh.. idea yg bagus akhi.. :

Post a Comment